Trinxat de col

1/2 col grossa d’hivern
1/2 kg de patate
6 talls de cansalada viada
1 botifarra negra
3 alls
1 dl. d’oli
Sal

Preparació

Primer separem les fulles de la col una per una i les rentem.
Seguidament, pelem i tallem les patates a trossos petits. Es posa tot a bullir en olles separades. És el moment de rectificar de sal.
Per fer molt més digestible la coliflor, i sobretot, perquè la seva olor sigui molt més tolerable i fina, cal donar-li dues aigües de cocció. Quan l'aigua bulli, afegim la verdura, esperem que torni a bullir i la mantenim així uns moments. Tirem aquest aigua i posem aigua freda amb la sal necessària, i els condiments que ens agradin, i bullim fins a tenir la verdura en el punt de cocció que desitgem. D'aquesta manera l'olor no és tan forta i el seu sabor és molt més fi i digerible.
Aquest sistema és aplicable a totes les verdures de la família de les cols.

Tallem a trossets petits les tires de cansalada viada i les fregim a foc lent fins que quedin daurades. Fem el mateix amb la botifarra. Reservem.

En una paella gran fregim els alls tallats a trossets petits (no picats) fins a deixar-los daurats.
Bullides la col i les patates, es posa tot junt en un escorreplats. Una vegada escorregut, ho posem tot junt a la paella on hi ha els alls i ho fregim una mica com si fos una truita de patates.

Per fer una presentació més cuidada li podem donar forma al trinxat amb un cèrcol a la mateixa paella, just abans de daurar-lo.