Sopeta d'all amb brandada i ou poché

Per a la brandada
350 g de bacallà dessalat
2 grans d'all picats
140 g d'oli d'oliva
50-60 g de Ilet tèbia
sal, pebre i nou moscada
Per a la sopeta
2 alls laminats
oli d'oliva
300 g d'aigua
sal
Altres
2 llesques de pernil
1 patata
4 ous molt frescos

Preparació

Per fer la brandada posarem el bacallà dins un cassó junt amb una fulla de llorer, el cobrirem d'aigua. Posarem el cassó al foc i un cop agafi temperatura, sense bullir apagarem el foc i el deixarem amb infusió 10 minuts. Passat el temps el retirarem de l'aigua, el polirem i el reservarem.
Dins un cassó sofregirem l'all amb l'oli, introduirem el bacallà. Un cop hagi agafat color i li donarem un tomb. A continuació fora del foc ho treballarem amb la batedora i hi anirem afegint la llet poc a poc fins que ens quedi amb la textura desitjada assaonarem i reservarem.
Posarem les llesques de pernil embolicades amb paper vegetal al forn a 180º fins que siguin ben eixutes (al microones més o menys durant 2 minuts). Les passarem per paper absorbent ï les picarem amb la picadora per fer una pols de pernil.
Pelarem la patata i amb el mateix pelador farem escames les posarem amb aigua gelada i les fregirem amb oli abundant a temperatura mitja. Posarem un cassó al foc amb aigua i un raig de vinagre blanc. Quan bulli afegirem els ous i deixarem que coguin durant 4 minuts. Tot seguit refrescarem amb aigua i gel.
Muntarem el plat posant al centre d'un plat soper un timbal .de brandada, al damunt un ou i una mica de pols de bolets. Per acabar unes escames de patata fregides i dins d'una gerreta la sopeta d'all ben calenta.

Comentaris