Patates d'Olot

40 g. de llard
180 g. de ceba picada
150 g. de carn magra de porc
100 g. de carn magra de vedella
2 tomàquets petats sense llavors
30 g. de vi ranci
1 ramet
130 g. de fons fos de vedella
600 g. de patata
farina
clara d'ou
oli de gira-sol
sal i pebre

Preparació

Desfarem el llard en un cassó i seguidament hi tirarem la carn tallada a trossos i salpebrada. Un cop rossa, la retirarem i la reservarem.

Afegirem la ceba i deixarem que es sofregeixi. A continuació afegirem els tomàquets, i quan deixin veure de nou l’oli ho desglassarem amb el vi ranci, deixarem que evapori i retornarem les carns al cassó.
Mullarem amb el fons de vedella i deixarem coure tapat uns 30 minuts i després destapat uns 10 minuts més.
Colarem l’excés d’oli.

Passarem el rostit per la picadora i deixarem refredar.
Mentrestant pelarem i tallarem les patates a rodanxes de mig centímetre aproximadament. Les fregirem en oli de girasol i les retirarem quan siguin mig cuites.

Muntarem les patates, posant una base de patata, al mig una cullerada de rostit i taparem amb un altra rodanxa de patata a manera d’entrepà.

Quan els tinguem tots muntats, els rectificarem de sal, i els passarem per farina i clara d’ou, i els fregirem tot seguit en oli abundant.

Es pot acompanyar amb endívies passades per la paella amb foc molt fort i un rajolí d’oli i amanida amb romesco aclarit.

Comentaris