Pastís de xocolata i formatge amb pistatxos

Ingredients per a 12 racions

50 g de pistatxos pelats
Pa de pessic
4 ous
120 g sucre
50 g farina
50 g maizena
25 g cacau pur en pols
1 pessic sal
Farciment
250 g nata líquida
250 g llet
250 g formatge cremós (tipus philadelphia)
120 g sucre
1 sobre quallada
Cobertura de xocolata
150 g xocolata fondant a trossos
50 g aigua
50 g mantega a trossos

Preparació

Preescalfem el forn a 180º.

Posem els pistatxos en el vas i trossegem programant 5S+V5. Traiem del vas i reservem.

Sense rentar el vas, posem la papallona, afegim els ous i el sucre i programem 5M+V3.
Afegim la farina, el cacau i la sal. Barregem programant 30S+V2. Acabem de barrejar amb l'espàtula.
Aboqui la preparació en una safata de forn (de 30 x 40 cm) folrada amb paper d'enfornar o làmina de silicona i introduïm al forn durant 8-10 minuts.

Deixem refredar el pa de pessic i talleu-lo per la meitat. Col·loquem una meitat del pa de pessic en un motlle de silicona o, si és d'un altre material, folrat amb film transparent. Reservem l'altra meitat.

Posem en el vas la nata, la llet, el formatge, el sucre i el preparat per quallada. Programem 8M+100º+V4.
Aboquem la crema en el motlle sobre el pa de pessic i cubrim amb els pistatxos reservats, després cobreim aquesta crema amb l'altra meitat del pa de pessic reservat. Deixem reposar almenys 12 hores a la nevera.

Amb el vas net i sec, posem la xocolata i la trossegem programant 20S+V5-7. Amb l'espàtula, baixem les restes de xocolata de la tapa i de l'interior del vas.
Afegiu l'aigua i programem 4M+37º+V2.
Incorporem la mantega i programem altres 4M+37º+V2. Comprovem que quedi una mescla homogènia.

Desemmotllar el pastís i el cobrim amb la cobertura de xocolata. Deixem refredar i servim.

Comentaris

http://www.recetario.es/receitas/8413/tarta-de-chocolate-y-queso-con-pistachos.html