Pastís de tres xocolates amb cruixent de praliné

Per al praliné d'avellana
50 g d'avellana crua
50 g de sucre
15 g d'aigua
5 g de mantega

Cruixent de praliné
100 g de praliné
25 g de xocolata de cobertura negra
20 g de mantega de cacau
50 g d'arròs inflat (rice krispies)

Crema anglesa base
500 g de nata líquida
unes gotes de vainilla
70 g de sucre
4 rovells

Per a la capa de xocolata negra
200 g de crema anglesa base
60 g de xocolata de cobertura negra
1 fulla de gelatina
150 g de nata semi-muntada

Per a la capa de xocolata amb llet
200 g de crema anglesa base
60 g de xocolata de cobertura amb llet
1 fulla de gelatina
150 g de nata semi-muntada

Per a la capa de xocolata blanca
200 g de crema anglesa base
60 g de xocolata de cobertura blanca
1 fulla de gelatina
150 g de nata semí-muntada

Preparació

Posarem a escalfar l'aigua i el sucre, i un cop hagi bullit un parell de minuts afegirem les avellanes per tal de garapinyar-les remenant tota l'estona. Un cop s'hagin garapinyat afegirem la mantega i estendrem sobre paper vegetal i deixarem refredar. Un cop fredes triturarem fins a obtenir una pasta de praliné d'avellana.

Posarem a fondre la mantega de cacau a temperatura molt baixa, í fora del foc afegirem la xocolata. Un cop fosa afegirem el praliné i l'arròs. Estendrem entre papers vegetals amb un gruix de 3-5 mm i posarem a refredar al congelador. Un cop fred encunyarem amb un cèrcol de 23 cm i mantindrem en fred.

Per fer la crema anglesa posarem a bullir la crema de llet amb la vainilla i mentrestant batrem els rovells amb el sucre. Un cop la crema de llet estigui bullint escaldarem els rovells (sempre calent sobre fred) i farem 3 parts de 200g cada una en un bol.

Posarem a hidratar les fulles de gelatina i les posarem a fondre en cada una de les parts de la crema Afegirem en cada part la seva cobertura de xocolata i finalment li barrejarem delicadament la nata semi-muntada.
Prepararem el motlle untant les vores amb oli de gira-sol i empolvorades de sucre llustre o recobertes de paper d'acetat. Farem una primera capa al motlle de xocolata negra i posarem a congelar fins que quedi pres. A continuació posarem una capa de xocolata amb llet i tornarem a congelar 10 minuts més. Finalment posarem la capa de xocolata blanca i deixarem quallar en fred. Un cop sigui pres, empolvorarem cacau en pols.

Comentaris

Alba Sabater. Escola La Llar. Terrassa