Pastís de formatge i codonyat

Per a la crema de formatge
50 g de sucre
25 g de pols de natilles
vainilla
600 g de philadelphia
110 g de llet
110 g de nata líquida
4 rovells d'ou
ratlladura de llimona
2 cullerades de suc de llimona
3 cullerades de kirsch
40 g de mantega fosa
4 clares d'ou
80 g de sucre
25 g de maizena
Per a la pasta trencada o brisa
300 g de farina
140 g de mantega pomada
20 g de sucre
80 g de llet
Altres
250 g de codonyat
unes gotes d'aigua

Preparació

Farem la pasta trencada barrejant la farina, el sucre i la mantega, un cop unit, afegirem la llet. Formarem una bola i la deixarem refredar durant 20 minuts a la nevera. Tot seguit l'estirarem i entapissarem el fons d'un motlle desmotllable de 26 cm de diàmetre, i la courem al forn a 200° amb càrrega durant 15 minuts. Amb la resta de la massa farem 13 -14 tiretes de l'alçada del motlle i uns 4 cm d'amplada, i també les courem amb càrrega al forn a 200° durant 15 minuts.

Desfarem el codonyat al foc amb unes gotetes d'aigua i el posarem al damunt de la pasta trencada dins el motlle. Tot seguit enganxarem les tiretes als costats i reservarem.

Dins un bol barrejarem molt bé els 50 g de sucre, la pols de natilles, la vainilla, els rovells d'ou , la nata i la llet. A continuació, barrejarem el formatge philadelphia, la ratlladura i suc de llimona i el kirsch. Afegirem la mantega fosa i tamisarem la maizena, barrejarem bé. Per últim muntarem les clares amb el sucre restant i les incorporarem a la mescla anterior amb suavitat.

Passarem tota la crema de formatge al motlle i l'enfornarem 15 minuts a 200°, el treure'm del forn, i amb un ganivet desenganxarem la massa de les parets del motlle i del pastís. Tot seguit el tornarem a enfornar 10 minuts més. Baixarem la temperatura del forn fins a 170° i el courem 50 minuts més.
Si veiem que el pastís fa volcà, el traurem del forn fins que baixi, baixarem la temperatura 20º i tornarem al forn.

Per acabar, i un cop fred, l'empolsarem amb sucre llustre.

Comentaris