Parmentier de camembert i ceps amb all i oli de codony

Per al parmentier
300 g de patates
50 g de nata líquida
10 g de mantega
100 g de ceps congelats
5 g de ceps deshidratats i remullats
200 g d'espinacs frescos
100 g de formatge camembert
1 paquet de pasta de full
1 rovell d'ou
sal i pebre
Per a la reducció de ceps
l'aigua d'hidratar els ceps
2 cullerades de fons blanc d'au
maizena exprés
Per a l'all i oli de codony
1 codony madur
2 alls
sal i pebre
oli d'oliva

Preparació

Bullírem les patates amb pell fins que siguin ben cuites.
Mentrestant, saltarem els ceps amb una mica de mantega, els tallarem a quadrets i reservarem. Desglaçarem amb la nata líquida i la mantega.
Pelarem les patates i les xafarem amb la forquilla junt amb la nata líquida i la mantega.
Barrejarem els ceps amb el parmentier de patata. Assonarem i reservarem
Un cop nets els espinacs els passarem per la paella a foc fort durant uns minuts. Assaonarem i reservarem.

Estirarem lleugerament la pasta de full i en tallarem amb el tallapastes 6 quadrats de de 14 x 14 cm. Damunt col·locarem un parell de cullerades de parmentier de ceps, una cullerada d'espinacs i uns dauets de formatge camembert. Tancarem mullant les puntes amb aigua i farem un sarronet. Pintarem amb rovell i una mica d'aigua. Enfornarem a 200° uns 15 minuts.

Posarem en un cassó a reduir la salsa de ceps fins que tingui consistència de salsa, o bé li afegirem amb una mica de maizena exprés.

Farem l'all i oli de codony, posant a bullir el codony un cop pelat durant 15-20 minuts, deixarem que es refredi i el passarem al got de la batedora junt amb els alls. Triturarem i anirem afegint l'oli poc a poc fins que aconseguim un all i oli lligat.

Muntarem el plat posant una cullerada d'all i oli i al damunt la parmentier de ceps, unes fulles d'espinac fregidetes i un cordó de salsa de ceps.

Comentaris