Mousse de taronja i xocolata

Ingredients per a 6-8 persones

Per a la mousse
5 fulles de gelatina
100 g de suc de taronja colat
ratlladura d'una taronja
150 g de sucre
3 rovells
2 iogurts grecs
500 g de nata líquida
50 g de xips de xocolata
50 g de dauets de taronja confitada

Per al bescuit de xocolata
3 rovells + 45 g de sucre
3 clares + 45 g de sucre
1 ou
30 g de maizena
30 g de farina
30 g de cacau
ratlladura d'una taronja
Altres
cacau en pols
ratlladura de taronja

Preparació

La planxa de bescuit:
Blanquejarem els rovells i l'ou amb el sucre i afegirem les farines tamisades ï una cullerada de ratlladura..
Tot seguit muntarem les clares amb el sucre a punt de neu, i ho barrejarem amb suavitat en el batut anterior. A continuació amb la màniga pastissera escudellarem la massa de bescuit sobre una safata de forn amb paper vegetal, i el courem al forn a 200° 6 minuts.
Un cop fred i abans de muntar el pastís encunyarem la planxa amb dues rodones una de 26 cm de diàmetre i l'altra de 23 cm de diàmetre.
La mousse
Farem la crema de la mousse barrejant dins un cassó el suc de taronja, el sucre i els rovells. Acostarem la barreja al foc, remenarem lentament fins que arrenqui el bull.
En aquest punt afegirem les fulles de gelatina prèviament remullades amb aigua freda, i esperarem que es fongui. Ho posarem en un bol i remenarem fins que es refredi. Un cop s'hagi refredat, hi barrejarem els iogurts i la ratlladura de taronja.
Muntarem la nata i un cop la crema de taronja sigui a temperatura ambient, però que encara no hagi actuat la gelatina li barrejarem la nata amb molta cura.
Separarem la crema de la mousse en dos bols.
En un barrejarem les xïps de xocolata i a l'altre la taronja confitada.
Muntarem la mousse posant al fons del cercle de 26 cm untat amb oli de gira-sol i sucre llustre una rodona de 26 cm de bescuit de xocolata, al damunt abocarem la crema de mousse amb xips de xocolata, allisarem i posarem l'altra rodona de 23 cm de bescuit.
Per últim abocarem la crema amb taronja confitada, allisarem i deixarem que actuï la gelatina a la nevera almenys 3 hores.
Un cop hagi pres desemmotllarem i empolsarem amb cacau en pols i ratlladura de taronja.

Comentaris