Mandonguilles amb sipia

1 kg de sípia bruta
3 alls
150 g de ceba
300 g de brou d'aviram
300 g de brou de peix
Julivert
Oli d'oliva
Per a les mandonguilles
250gr de carn de porc
250gr de carn de vedella
1 ou
1 dl de llet o de vi negre
180 g de molla de pa
80 g de farina
sal i pebre
Tomàquet sofregit
Per la picada
150 g de llesques de pa
80 g d'avellanes
1 all

Barreja de bolets
Melsa de la sípia

Preparació

Per fer les mandonguilles, poseu en un bol la carn picada, l'ou, la molla de pa remullada amb llet i escorreguda, salpebreu-ho i remeneu-ho amb les mans fins que quedi tot ben barrejat.
Seguidament, feu unes boles (50 g) amb les mans, enfarineu-les, fregiu-les (per sellar-les) en una paella amb oli abundant i ben calent. Quan estiguin dauradetes, retireu-les i reserveu-les sobre paper absorbent.

Per fer la picada, poseu en un bol les llesques de pa torrat, les avellanes i l'all i tritureu-ho.
Seguidament, afegiu-hi el sofregit i la melsa de la sípia i remeneu-ho bé.

A continuació, en una cassola posem la sípia escorreguda sense gens d'oli fins que es deshidrati gairebé íntegrament i sempre a foc lent. Quan no quedi pràcticament aigua, salteu la sípia tallada a tires amb una mica d'oli. Quan estigui dauradeta, la reserveu en un plat.
A la mateixa cassola afegiu una mica més d'oli d'oliva i tireu l'all picat, la ceba picada i els bolets. Deixarem que sofregeixi. Afegiu el vi i deixem que evapori l'alcohol. Finalment, afegiu la sípia i els brous. Quan torni a bullir, afegim la picada i les mandonguilles. Ho deixem coure uns 30 minuts a foc suau i destapat.

I ja per acabar, emplateu les mandonguilles amb la sípia, salseu-ho amb el suc de la cocció i guarniu el plat amb una mica de julivert picat.

Comentaris

http://www.mercadocalabajio.com/2011/01/albondigas-con-sepia-del-cau-de-palau.html
http://www.clubdecuines.cat/recepta/sipia-amb-mandonguilles/5825