Macarrons amb bacallà i olivada

Ingredients per a 6-8 persones

200 g de macarrons
100 g de pebrot verd picat
120 g de ceba tendra picada
350 g de tomàquet pelat, sense llavors i tallat a daus
250 g. de bacallà dessalat i esqueixat
3 carxofes
oli d'oliva
sal i pebre

Per l'all i oli
1 all
oli de gira-sol
1ou
1 culleradeta de vinagre de xeres o llimona
2 cullerades de nata semi muntada

Per l'olivada:
50 g d'olives negres d'Aragó
40 g d'oli d'oliva

Preparació

Estovarem la ceba dins un cassó amb oli d'oliva i quan canvi de color li afegirem el pebrot. Taparem i seguirem to cocció a foc molt lent. Un cop sigui la verdura compotada li afegirem el tomàquet i deixarem que sofregeixi fins que surti l'oli de nou. En aquest punt, destaparem i hi incorporarem el bacallà. Li donarem un parell de voltes. Reservarem.

Mentrestant, bullirem els macarrons amb aigua abundant i una fulla de llorer. Els escorrerem i barrejarem la mescla amb els macarrons i reservarem.

Repelarem i tallarem les carxofes a làmines de ½ cm. Les estovarem amb una paella amb oli a foc suau fins que siguin toves. Les retirarem i les assecarem sobre paper absorbent.

Farem l'all i oli i el rebaixarem amb unes cullerades de nata semi muntada. Farem l'olivada pelant i triturant les olives amb l'oli.

Sobre una safata de forn posarem quatre cercles d'acer untats amb oli. Els omplirem fins la meitat amb els macarrons i a continuació farem una capa de carxofa. Acabarem d'omplir amb macarrons i coronarem amb unes cullerades de all i oli. Passarem al gratinador fins que sigui daurat.

Disposarem els macarrons al centre d'un plat, retirarem el cercle i farem unes traces amb all i oli i olivada.

Comentaris