Lasanya bolonyesa

Per a la bolonyesa
350 g de ceba picada
250 g de pastanaga ratllada
80 g d'api picat
200 g de carn de porc picada
200 g de carn de vedella picada
100 g de xampinyons picats
60 g de xerès sec
600 g de tomàquet vermell triturat i colat
sal, pebre i sucre
fulletes de sàlvia picades
pols de bolets
una culleradeta de concentrat de tomàquet
50 g de mantega

Per a la beixamel
80 g de mantega
80 g de farina
800 g de llet
sal, pebre i nou moscada

Altres
10 plaques de lasanya
parmesà ratllat
mantega

Preparació

Dins una cassola amb una mica d'oli i de mantega donarem un tomb a la ceba, afegirem la pastanaga i esperarem a que sigui tot ben cuit. A continuació afegirem l'api i els bolets. Quan hagin perdut l'aigua, afegirem les carns, sense parar de remenar, afegirem el concentrat de tomàquet i el xerès, i un cop s'hagi evaporat l'alcohol, continuarem amb el tomàquet triturat, la pols de bolets, la sàlvia i els condiments. Deixarem sofregir fins que ens agafi la textura desitjada. Aproximadament uns 30 minuts.
Mentrestant farem la beixamel posant a coure la mantega i la farina. Incorporarem la llet, sal, pebre i nou moscada i esperarem que bulli. Filmarem per contacte i reservarem.
Bullirem les plaques de lasanya el temps indicat i amb aigua salada abundant. Les deixarem assecar sobre un drap.
Muntarem la lasanya posant al fons d'una safata per anar al forn, una capa primeta de beixamel. AI damunt una placa de lasanya que cobrirem amb bolonyesa i empolsarem amb parmesà ratllat. Repetirem aquesta operació fins acabar les plaques de lasanya, cobrirem amb la resta de la beixamel i acabarem amb parmesà ratllat i uns bocins de mantega Gratinarem i servirem.

Comentaris

Alba Sabater Escola la Llar Terrassa