Gingebre confitat

Ingredients

350 g. de gingebre

Per a l'almívar
1 l. d'aigua
500 g. sucre en pols
10 g. de pebre negre
1 llimona
1 estrella de badiana (anís estrellat)
3 beines de vainilla

Preparació

Pelem el gingebre fins a treure tota la pell i el tallem en daus o tires segons ens agradi més.
El posem en un recipient amb aigua i el deixem una hora aproximadament. Transcorregut aquest temps afegim els trossos a un cassó d'aigua bullint. Quan torni a bullir de nou el deixem coure 4 minuts i l'escorrem refredant-lo amb aigua freda.
Repetim aquesta operació quatre vegades seguides.
Mentre anirem preparant l'almívar.
Tallem una beina de vainilla per la meitat longitudinalment i raspem les llavors, que reservarem. Triturem els grans del pebre en un morter i reservem també.
Ara posem en un cassó l'aigua junt amb el sucre, el suc de llimona, la badiana, el pebre, les llavors de la vainilla i la resta de les beines de vainilla i ho fem bullir a foc lent, moment en el qual afegirem el gingebre i el deixem coure a foc lent durant 1 h i 30 minuts. Tot aquest procés ho farem amb el cassó tapat amb una tapadora que permeti sortir el vapor.
Una vegada que hagi passat el temps, passarem el contingut del cassó a un bol, el deixarem refredar, el cobrirem amb un film transparent i el reservarem al frigorífic fins al dia següent.
Passades ja les 24 hores el deixem escórrer durant 1 hora i el recobrirem amb sucre cristal·litzat.

Comentaris

http://delicatessen-world.blogspot.com/2008/10/jengibre-confitado.html