Croquetes de pernil

Ingredients

80 g de mantega
80 g de farina de rebosteria
700 cl de llet
200 g de pernil ibèric
Nou moscada

1 Ou
Farina d'arrebossar
Pa ratllat
Oli d'oliva

Preparació

El pernil cal picar-lo bé i donar-li un bull en la llet juntament amb la nou moscada. Així es rehidrata i desprèn el seu sabor en la llet i, conseqüentment, a la beixamel.
En una paella antiadherent posem dues cullerades de mantega, i tres de farina de blat, si és possible de rebosteria.
Portem el foc i removem fins que comença a prendre un color daurat, apartem del foc i afegim una tasseta de llet temperada, pastem fins a aconseguir una bola homogènia i tornem a portar el foc durant uns minuts removent sense parar.
Repetim l'operació afegint aquesta vegada dues tassetes de llet (sempre fora del foc), removem fins a homogeneïtzar la massa que ja serà una mica més cremosa i portem una altra vegada al foc removent sense parar fins que torni una altra vegada a bullir.
Repetim una altra vegada l'operació, aquesta vegada afegint ja la resta de la llet. Ara, quan el portem de nou al foc, haurà de donar tres bulls, deixant un temps de repòs entre un i un altre.
Si volem anar per feina, un cop daurada la farina posem la llet poc a poc, quan està travada li donem un bull llarg removent sense parar fins que la beixamel es desenganxi de les parets de la cassola. La passem per un colador per eliminar els petits grumolls.
Quan estigui llesta, afegim el pernil cuit en la llet, i removem bé.
És convenient fer la massa d'un dia per a l'altre, refredant-la a la nevera, així tira més i es manipula millor. Fins i tot una vegada fetes i arrebossades, s'han de deixar unes hores a la nevera per fregir-se millor.
Per a l'arrebossat, ja bé fredes, se'ls dóna la forma amb l'ajuda de dues culleres, es passen per farina, ou batut, després per pa ratllat, es deixen reposar de nou un parell d'hores a la nevera i es fregeixen en abundant oli d'oliva ben calent.

Comentaris

http://www.enciclopediadegastronomia.es/op3.php?IDCAT=124&IDFICHA=2242&OFFSET=0