Coure llegums

Preparació

Durant els primers 5 o 10 minuts tots els llegums han de bullir a foc ràpid i sense tapar perquè es destrueixin les impureses i d'aquesta manera l'escuma que es produeix la podrem eliminar amb escumadora i no estarà en el brou de cocció. Després courem a foc lent.
Tots els llegums es couen partint d'aigua freda, excepte els cigrons que és convenient, que estigui temperada per a evitar que quedin durs.
Si hem d'afegir més aigua als cigrons, sempre molt calenta perquè no deixin de bullir. Per contra a les mongetes li afegirem aigua freda, per a espantar-les.

Mongetes seques
Poseu les mongetes en aigua freda a remullar un mínim de 8 hores.
Escorreu l'aigua de remullar i poseu-les a bullir amb aigua nova.
Quan arrenqui el bull, les escorreu i les torneu a posar amb aigua nova i les cobriu fins sobrepassar 4 dits.
Deixeu-les bullir lentament durant 1 hora i quan falti 10 minuts per apagar el foc, hi afegiu la sal.
Per a evitar que es produeixin gasos, se'ls pot posar uns quants grans de comí, anís, fonoll,clau,… al bullir-les.
Llenties
En general les llentilles no cal posar-les en remull. Una vegada netes i aclarides les posem a coure en aigua freda.
Cigrons
Posar els cigrons en remull tota la nit en un recipient que permeti cobrir-los amb un volum d’aigua dos o tres dits per damunt del nivell dels llegums secs.

Comentaris