Coca de Sant Joan amb sorpresa

Ingredients per a 6-8 persones

Massa mare:
70 gr. de llet
10 gr. de llevat de forner
100 qr. farina de força

Altres
140 gr. de sobrassada
30 g. de cireres confitades

Massa:
300 gr. de farina de fora
20 gr. de mantega tova
60 gr. de mantega tova
60 gr. de sucre
2 ous + aigua fins a 150 gr.
30 gr. de llevat de forner
10 gr. de sal
aromes: ratlladura de llimona,canyella, vainilla, aiguanaf, …

Crema pastissera:
250 gr. de llet
80 gr. de sucre
3 rovells
Vainilla
20 gr. de maizena

Preparació

Barrejarem es ingredients de la massa mare en un bol, i els treballarem lleugerament Tot seguit taparem i deixarem llevar en un lloc abrigat fins que ens hagi augmentat el doble del seu volum.

Passat aquest temps, barrejarem en un altre bol, la farina, la sal, el sucre, els 20 gr. de mantega, les aromes, els dos ous i l'aigua fins a 150 cc.
Ho treballarem bé amb els ganxos d'amassar i tot seguit hi afegirem la massa mare i seguirem amassant.

Tan bon punt comencem a tenir una massa suau, hi anirem afegint els 60 gr. de mantega poc a poc i el llevat molt ben esmicolat, i seguirem treballant la massa fins que es pugui estirar

Quan aconseguim que aquesta massa no tendeixi a trencar-se quan l'estirem ja podrem deixar de treballar-la. La deixarem reposar en un bol untat amb oli, i ben tapada uns 30-45 minuts. En aquest punt, destaparem, baixarem la fermentació, tornarem a tapar i deixarem fermentar 30-45 minuts més.

Farem la crema pastissera, posant en un cassó la llet i la vainilla, i arrencarem el bull. Mentrestant, posarem en un bol els rovells i els sucre i ho batrem amb les barnilles, afegirem la maizena í ho barrejarem bé. Tot seguint li afegirem la llet bullint, ho barrejarem i retornarem al cassó, i ho seguirem batent fins que arrenqui el bull. Un cop feta la crema, la traslladarem a un altre recipient i ho taparem amb film i esperarem que es refredi.

Dividirem la massa en dos, i estirarem una part, cobrirem amb ,m de miquetes de sobrassada i taparem amb la resta de la massa estirada. Pintarem amb un rovell i unes gotetes d'aigua i farem tires de crema amb la màniga pastissera. Deixarem fermentar per última vegada i finalment repartirem mitges cireres ï enfornarem a 200° uns 20 minuts.

Comentaris