Coca de sant Joan amb nata i pinyons

Massa mare:
70 gr. de llet
8 gr. (1/3 de pastilla) de llevat de forner
100 gr. farina de força
Altres:
pinyons
sucre
200 g de nata muntada
Massa:
300 gr. de farina de força
20 gr. de mantega tova
60 gr. de mantega tova
60 g. de sucre
2 ous + aigua fins a 150 gr.
10 gr. de sal
aromes: ratlladura de llimona, canyella, vainilla, aiguanaf, etc…

Preparació

Barrejarem els ingredients de la massa mare en un bol, i els treballarem lleugerament Tot seguit taparem i deixarem llevar en un lloc abrigat fins que ens hagi augmentat el doble del seu volum.
Passat aquest temps, barrejarem en un altre bol, la farina, la sal, el sucre, els 20 gr. de mantega, les aromes, els dos ous i l'aigua fins a 150 cc.
Ho treballarem bé amb els gantxos de amassar i tot seguit hi afegirem la massa mare i seguirem amassant.
Tan bon punt comencem a tenir una massa suau, hi anirem afegint ets 60 gr. de mantega de miqueta en miqueta i el llevat molt ben esmicolat, i seguirem treballant la massa.
Quan aconseguim que aquesta massa no tendeixi a trencar-se quan l'estirem ja podrem deixar de treballar-la. La deixarem reposar en un bol untat amb oli, ben tapada uns 30-45 minuts. En aquest punt, destaparem, baixarem la fermentació, tornarem a tapar i deixarem fermentar 30-45 minuts més.
Farem la crema pastissera, posant en un cassó la llet i la vainilla, i arrencarem el bull. Mentrestant, posarem en un bol els rovells i els sucre i ho batrem amb les varetes, afegirem la maizena i ho barrejarem bé. Tot seguit li afegirem la llet bullint, ho barrejarem i ho retornarem al cassó, i ho seguirem batent fins que arrenqui el bull. Un cop feta la crema, la traslladarem a un altre recipient i ho taparem amb film i esperarem que es refredi.
Estirarem ta massa amb forma ovalada, pintarem amb un rovell i unes gotetes d'aigua i repartirem els pinyons humitejats i el sucre. Deixarem fermentar per última vegada i enfornarem a 200° uns 20 minuts. Un cop freda l'obrirem per la meitat i la farcirem amb la nata muntada.

Comentaris