Canelons d'espinacs amb formatge de cabra

12 plaques de canelons
300 g d'espinacs
30 g de pinyons
30 g de panses
120 g de formatge de cabra
1 gra d'all
2 dl d'oli d'oliva

650 cl de llet
50 g de mantega
50 g de farina
sal
pebre blanc
nou moscada

65 g de formatge ratllat
15 g de mantega

Preparació

Netegeu els espinacs, deixant-los en remull durant cinc minuts. Tot seguit, poseu-los a bullir durant dos minuts, escorreu-los i saltegeu-los amb el gra d'all, les panses i els pinyons. Quan estigui saltejat, barregeu-ho amb el formatge de cabra i rectifiqueu-ho de sal i pebre. Ho triturem i ja teniu a punt el farcit dels canelons.
Prepareu la salsa beixamel. Desfeu la mantega i la farina a foc lent, remeneu-ho amb un batedor fins que la farina quedi torrada. Incorporeu la llet calenta i continueu remenant-ho amb el batedor. Rectifiqueu-ho de sal, pebre blanc i nou moscada. A la beixamel, afegiu-hi una quarta part del farcit dels canelons i barregeu-lo.
A part, en una cassola amb aigua bullent, bulliu un raig d'oli, sal i les plaques dels canelons, remenant-ho i seguin les instruccions de l'envàs amb molt de compte perquè no s'enganxin. Tot seguit, refredeu-ho amb aigua i gel. Estireu la pasta sobre un drap humit, farciu-los i enrotlleu-los.
A l'hora de muntar-los, agafeu els plats dels canelons o la safata i poseu-hi, al fons, salsa beixamel. A continuació, poseu els canelons i, a sobre, cobriu-ho amb salsa beixamel. Per sobre, poseu el formatge ratllat i un trosset de mantega, i gratineu-ho al forn durant cinc minuts.

Comentaris