Canelons d'espinacs amb brandada de bacallà

Ingredients

12 plaques de canelons
500 g d'espinacs
10 g de pinyons
10 g de panses
1 gra d'all

100 g de bacallà esqueixat (dessalat)
120 g de puré de patata
100 g d'oli d'oliva
1 gra d'all

400 cl de llet
30 g de mantega
30 g de farina
sal
pebre blanc
nou moscada

65 g de formatge ratllat
15 g de mantega

Preparació

Preparació
Primer de tot, peleu les patates, talleu-les a trossos i poseu-les a bullir en una cassola amb aigua bullent i una miqueta de sal. Quan siguin cuites, escorreu-les i prepareu el puré. A part, en una altra cassola, confiteu l'all amb l'oli d'oliva a baixa temperatura. Quan comenci a enrossir l'all, apugeu el foc i, tot seguit, afegiu el bacallà, ben escorregut i al punt de sal. Deixeu-ho coure dos minuts i retireu-ho del foc. Ara afegiu el puré de patata i tritureu-ho amb la batedora. Rectifiqueu-ho de sal i pebre.

A part, netegeu els espinacs, deixant-los en remull durant cinc minuts. Tot seguit, poseu-los a bullir durant dos minuts, escorreu-los i saltegeu-los amb el dent d'all, les panses i els pinyons. Quan estigui saltejat, barregeu-ho amb la brandada de bacallà i rectifiqueu-ho de sal i pebre. Ja teniu a punt el farcit dels canelons.

Prepareu la salsa beixamel. Desfeu la mantega a foc lent. Tot seguit, afegiu la farina i remeneu-ho amb un batedor durant trenta segons. Incorporeu la llet calenta i continueu remenant-ho amb el batedor. Rectifiqueu-ho de sal, pebre blanc i nou moscada. A la beixamel, afegiu-hi una quarta part del farcit dels canelons i tritureu-ho.

A part, en una cassola amb aigua bullent, bulliu una fulla de llorer, un raig d'oli, sal i les plaques dels canelons, remenant-ho durant deu minuts amb molt de compte perquè no s'enganxin. Tot seguit, refredeu-ho amb aigua i gel. Estireu la pasta sobre un drap humit, farciu-los i enrotlleu-los.

A l'hora de muntar-los, agafeu els plats dels canelons o la safata i poseu-hi, al fons, salsa beixamel. A continuació, poseu els canelons i, a sobre, cobriu-ho amb salsa beixamel. Per sobre, poseu el formatge ratllat i un trosset de mantega, i gratineu-ho al forn durant cinc minuts.

Comentaris

http://www.escolaturismebp.org/?modul=receptes_canelons_espinacs_brandada