Bacallà “club ranero”

Per al bacallà
4 peces de llom de bacallà dessalat
200 g ceba picada
300 g de pebrot verd picats
300 g pebrot vermell gran picat
400 g tomàquets pelats, despepitats i tallats a quarts
140 g de carbassó a quadrets
180 g albergínia pelada i a quadrets

Per a l'oli del confitat
1 all
1 fulla de llorer
1 caiena
oli 'oliva

Per al pil-pil
l'aigua de confitar el bacallà
l'oli de confitar el bacallà
1 cullerada de carn de pebrot xoricé

Preparació

Omplirem un cassó amb oli fins a quasi tres quartes parts i li afegirem l'all, la fulla de llorer i la caiena i ho confitarem a 90-100° durant 15-20 minuts, colarem un cop fred i reservarem .

Sofregirem la ceba dins un cassó i un cop tova li afegirem el pebrot vermell, li donarem un tomb i afegirem el pebrot verd. Deixarem que compoti tot junt i mentrestant saltarem (foc fort 5 minuts) dins una paella el carbassó i l'albergínia per separat. Ho ajuntarem amb la ceba i els pebrots, salarem i li donarem una remenada.

Posarem els quarts de tomàquet al damunt d'una safata per anar al forn amb sal, sucre, pebre i un raig 'oli. Enfomarem a 180° uns 30-35 minuts. Triturarem i ho afegirem a la resta de verdures.

Confitarem el bacallà molt ben escorregut amb l'oli que hem preparat a 90-100º durant 6-8 minuts depenent del gruix i el reservarem.

Farem el pil-pil decantant |'aigua de coure el bacallà i l'oli i muntant-ho en un bol i unes barnilles.
Afegirem la cullerada de carn de pebrot xoricé i salarem.
Muntarem el plat posant una base de pisto, al damunt una suprema de bacallà i salsarem amb el pil-pil.

Comentaris

Alba Sabater. Escola La Llar. Terrassa
http://picasaweb.google.com/cuinalallar/S14bBacallaClubRanero#