Amanida d'escamarlans amb guacamole

8 escamarlans grossos La Sirena
2 meitats d'alvocats La Sirena
Barreja d'enciams
1 tomàquet madur
1 ceba tendra
80 g de pernil salat
1 llimona
Coriandre, sèsam torrat, Pedro Ximenez, vinagre de Mòdena, oli d'oliva, sal i pebre

Preparació

Preparació
Descongela els escamarlans submergint-los en aigua freda durant uns minuts, escorre'ls i talla'ls per la meitat longitudinalment comencant per on el cap s'ajunta amb la cua, tallant primer cap a la cua i després en direcció al cap. Cou els escamarlans a la planxa amb dues gotes d'oli, primer amb la carn tocant la planxa 1 minut i després cap per amunt 1 minut més, aprofitant per salpebrar-los. Reserva'ls i fes una reduccio amb el Pedro Ximenez que després aprofitarem per fer la salsa.
Aixafa els alvocats (que prèviament hauràs descongelat a la nevera o submergint-los en aigua freda en el mateix envàs al buit) amb el morter i afegeix-hi la ceba, el tomàquet i el coriandre picats, una mica de suc de llimona, sal i pebre.
Per altra banda posa el pernil entre dos trossos de paper de cuina i escalfa'l al microones fins que quedi cruixent, més o menys durant 2 minuts.
Disposa els diferents enciams al plat, afegeix-hi unes quenelles de guacamole fetes amb l'ajuda de dues culleres i punxa'l amb un tros de pernil cruixent. Disposa-hi també els escamarlans, afegeix-hi el sèsam i amaneix-ho amb la reducció de Pedro Ximenez barrejada amb una mica de vinagre de Mòdena, oli, sal i pebre.

Comentaris